SlovenskyEnglishČesky

Cestu k moři začněte u nás - Itálie, Chorvatsko, Francie ... dovolená 2014

Nejčastejší dotazy

Jak postupovat při nákupu dovolené?

1. Vyberete si z naší nabídky nejvýhodnější hotel (rezidenci, apartmán), nebo nám napíšete představu, jak by měla vaše dovolená vypadat a my vybereme za Vás, nabídneme Vám vyhovující kapacity.

2. Vyplníte jednoduchý formulář na příslušné stránce hotelu a odešlete nám svou poptávku, nebo nám zavoláte telefonicky, nebo nás navštívíte osobně, nebo navštívíte některého z našich smluvních prodejců ve vašem městě.

3. Obratem Vám potvrdíme Vaši žádost, resp. do 24 hod. zajistíme řešení pro Vaši dovolenou, které není z našeho katalogu.

4. Pokud jste rozhodnutý, potvrdíte svůj dopyt zaplacením zálohy a zájezd je Váš (rezervace se stává závaznou).

Postup při závazné rezervaci:
Pro závaznou rezervaci je nutné nahlásit požadované údaje (jména, adresy trvalého bydliště, data narození všech účastníků pobytu, v případě využití komplexního cestovního pojištění UNION i rodná čísla) a zaplatit 50% zálohu všech objednaných služeb (vystavíme smlouvu o obstarání zájezdu). Doplatek je nutné uhradit do 30 dnů před nástupním termínem pobytu. V případě nástupu na pobyt za méně než 30 dní (resp. méně než 60 dnů v případě silvestrovských pobytů), je třeba uhradit celou částku za zájezd hned při rezervaci.
 
5. My vystavíme potřebné doklady a zašleme Vám všechny instrukce včas, abyste na nic nezapomněli a mohli spokojeně vycestovat. Asi 10 dní před nástupem na pobyt Vám zašleme všechny příslušné potřebné cestovní doklady (ubytovací poukaz, pokyny na cestu, kontakty ...).

6. Během celého pobytu jsme Vám k dispozici na uvedených telefonních číslech, nebo osobně prostřednictvím delegáta v místě Vašeho pobytu, pro případ, že se vyskytnou jakékoliv problémy.

7. Po vašem návratu se potěšíme pokud se s námi podělíte o postřehy a zážitky z dovolené a budeme rádi pokud začnete využívat výhody člena klubu RenyTravel, kterým se stává každý náš zákazník.

Last-minute ano, ne?

Úhradou zálohy, resp. celé částky z ceny zájezdu se mění situace při vybírání dovolené na stav závazný. Postup, jak a do kdy zaplatit za zájezd je přesně uveden v pokynech od našeho pracovníka. Může nastat několik situací. Platbu je možné provést v klidu - v průběhu několika dní, tak to vypadá u většiny zájezdů nakupovaných v dostatečném předstihu.

Opačnou situací jsou zájezdy Last-minute nebo zájezdy zakoupené na poslední chvíli pár dní resp. hodin před vycestováním. Tehdy Vám poskytneme často jen pár hodin na rozhodování, aby bylo možné nabídnout toto volné ubytování ještě někomu jinému, pokud byste si to Vy rozmysleli.

V případě že jste rozhodnutý koupit si takový zájezd, musí proběhnout i úhrada rychle (většinou již celá cena zájezdu). Z různých bezpečnostních důvodů je platba považována za uhrazenou, až když se peníze nacházejí u nás, t.z. v naší pokladně, resp. na našem účtu. Teprve tehdy je zájezd Váš.

Tento adrenalinový způsob nakupování není vhodný pro každého. Někteří zákazníci nakupují zájezdy zásadně tímto způsobem, je to jejich styl. Jiní bývají do této situace dotlačeni různými okolnostmi, po zbrklém jednaní se nesprávně rozhodnou, zaplatí, rozleží se jim to v hlavě, možná by si to chtěli ještě rozmyslet - ale většinou se už nedá nic změnit. Situace podobná jako v dražbě, zvedli jste ruku, licitátor příklep, věc je Vaše.

Hlavním argumentem těch, co kupují zájezdy na poslední chvíli bývají slevy z ceny. Než má zůstat pokoj v hotelu prázdný, tak jej hoteliér prodá i za podstatně nižší cenu. Protiargumentem je ale skutečnost, že to co se nestihlo prodat včas a zůstalo do poslední chvíle v nabídce je zbožím, které není "nejkvalitnější". Dobré hotely se vyprodávají i půl roku až rok před sezonou. Tuto skutečnost také dobře zvažte. Je paradoxní, že existují zákazníci, kteří nakupují ve "výprodeji", ale mají ty nejvyšší nároky na kvalitu.

Jak zaplatit za zájezd, když to musí být rychlé?

Pokud kupujete zájezd na poslední chvíli a doručíte peníze v hotovosti do cestovní kanceláře k nám, nebo k našemu smluvnímu partnerovi ve vašem městě ve stanovené lhůtě (často jen pár hodin), je vše v pořádku. Pokud musíte zaplatit bankovním převodem mějte na paměti následující:
- Pokud děláte bankovním příkazem bezhotovostní převod v rámci téže banky, proběhne převod za pár minut.
- Pokud posíláte peníze z jedné banky do jiné, trvá i 48 hodin, než se peníze ocitnou na účtu příjemce.

Nabízíme účet v ČSOB (jejich pobočky se nacházejí téměř v každém městečku). Pokud máte Vy účet v ČSOB, udělejte převod na náš účet v ČSOB. Pokud máte svůj osobní účet v nějaké jiné bance, je nejlepší vybrat potřebnou částku v hotovosti, zajít do nejbližší pobočky ČSOB a vložit hotovost na náš účet přímým vkladem. Takto máte jistotu, že úhrada je u nás za 10 minut a Váš zájezd nepropadne.

Jaký je rozdíl mezi cestovní kanceláří a cestovní agenturou?

Pro vysvětlení rozdílu mezi cestovkou (CK) a agenturou (CA) je nutno vysvětlit co je zájezd. Zákon o zájezdech, podmínkách podnikání pro cestovní kanceláře a agentury definuje přesně co to je zájezd. Zjednodušeně se dá říci, že zájezd je kombinace několika služeb v cestovním ruchu. Např. ubytování plus doprava je zájezd.

Cestovní kancelář je oprávněna organizovat zájezdy (agentura ne). CK je povinna mít pojištění proti krachu (úpadku), aby se klientům nemohla stát situace, že jsou vycestování ve světě, cestovka vyhlásí krach a jim nebude poskytnuto ubytování, doprava ..., a jiné služby, které si objednali a zaplatili. V případě takové situace se o klienty postará pojišťovna z pojistky zkrachované cestovky.

Předchozí odstavec vysvětluje, proč si dát pozor a neriskovat cestování s nepojištěnou cestovkou. Ověřit zda je cestovka pojištěna nebo ne si můžete jednoduše na stránkách pojišťoven, které tento druh pojištění uzavírají a zveřejňují seznamy pojištěných CK. Každá poctivá cestovka uvádí svůj certifikát o pojištění ve svých katalozích, internetových stránkách, resp. v jiných publikovaných materiálech. Na požádání Vám ho bez problému předloží.

Cestovní agentury nesmějí pořádat vlastní zájezdy, prodávají zájezdy cestovních kanceláři jako zprostředkovatelé, většinou se stejným servisem a cenami, jaký byste dostali přímo v cestovce. Jejich výhodou je hlavně to, že nabízejí zájezdy od více cestovek na jednom místě, takže zákazníkovi stačí navštívit jednu dobrou agenturu, a získá takový přehled jakoby pochodil několik desítek CK.

Co ukazují obrázky hotelu, dají se reklamovat ?

Často se stane, že u výběru dovolené sehrají významnou roli obrázky, které zákazníkům pomohou při rozhodování. Ale co když po příjezdu na dovolenou vnímáte rozdíl mezi představou vytvořenou z obrázků a samotnou skutečností? Snahou naší cestovní kanceláře je abychom prezentovali daný pokoj, hotel, středisko, co najvěrohodnejšími obrázky. Vždy je to však relativní.

1. Obrázek je obrázek, skutečnost je něco jiného. Asi každý si vzpomeneme na šokující reakci, když jsme poprvé uviděli svou vlastní fotku v nové občance :-)

2. Ani nejvěrnější obrázek daného objektu není objektem samotným. Jsou to 2 různé věci.

3. Ano, propagační fotografie se upravují, přibarvují, zkrášlují. Jsou významným marketingovým nástrojem. Je třeba tomu takto správně rozumět.

Je překvapivé, že téměř všechny stížnosti, které jsme nemohli uznat za oprávněné reklamace se opíraly o srovnávání rozdílu mezi obrázky a skutečností. Na příslušných místech vždy zveřejňujeme informaci:
"... Publikované obrázky mají pouze ilustrativní charakter, není možné zobrazit všechny pokoje v každém ubytovacím zařízení. Některé hotely mají mnoho různých pokojů, my se pokoušíme zobrazit co nejvíce, často však máme jen omezený výběr obrázků k hotelu, jakož i k jednotlivým turistickým střediskům, vždy se však snažíme, abyste si mohli vytvořit co nejvěrnější obraz uváděné nabídky. "

Obrázky jsou pouze ilustrace, což je však závazné je informace: ubytovací zařízení, hotely, hotelové pokoje a apartmány odpovídají typu a popisu. To v praxi znamená, že závazné jsou jen texty a čísla, které jsou uvedeny v popisech. Obrázek může být sebehezčí, pokud text uvádí například. ... "pokoje jsou zařízeny starším nábytkem jednoduše a účelně" je nutné dívat se na věc v tomhle konextu.